Patarimai kaip pasirinkti dvirati

Published by: 0

Dviračiai jau ilgą laiką yra viena populiariausių pramogų, transporto bei sporto priemonių. Pastaruosius mėgsta ir vaikai, ir suaugusieji. Tai puikus būdas leisti laisvalaikį ar sportuoti, treniruotis. Dviračių pasirinkimas išties gausus, todėl, kad būtų galima išsirinkti geriausiai tinkantį, visada pravartu pasitarti su specialistais.

Patarimai renkantis dviratį

Renkantis dviratį, svarbu nustatyti tai, kas dviračio konstrukcijoje yra svarbu, o kas nereikšminga. Taigi kas dviratyje yra svarbiausia? Į ką labiausiai atkreipti dėmesį?

 

Svarbiausia dviratyje rėmas. Kas priklauso nuo rėmo? Praktiškai viskas: nuo dviračio paskirties iki jo techninių savybių. Jei po pirkimo procedūros jums nepatinka vairas, balnas ar pedalai, tai lengvai išsprendžiama problema, bet jei netiko rėmas ar šakė-tai jau prastos naujienos. Esant nepatogiam rėmui gali kilti įvairių problemų: skauda įvairios kūno vietos, nes rėmo geometrija netinka jūsų kūnui-nepatogus,  minkštas rėmas gesina ridą ir sugeria energiją,neteisinga geometrija apsunkina valdymą. Dar svarbu rėmo dydis, jis turi atitikti kūno formas, važinėjimo stilių. Rėmą ir šakes paprasčiausiai rinktis žinomų firmų, tuo atveju tikrai neapsiriksite.

Antras svarbus komponentas-ratai. Svarbiausi rato elementai –įvorė, ratlankis ir stipinai. Ratlankis, tai ta rato dalis, kuriai  tenka visi nemalonumai: duobes, šaknys ,plento kraštai, bordiūrai ir t.t. Aštunkė, o kartais ir devinkė – nemaloniausi gedimai, kurių labai greit kartais ir nepavyks pataisyti, teks atkabinti stabdžius ir atsargiai važiuoti namo.

Ratlankiai būna viengubi, dvigubi ir daugiasieniai. Jei jus nesate ekstremalaus važinėjimo mėgėjas, jei nevažinėjate i žygius, jei jūsų svoris ne 100 kg ir daugiau, tai ramiam pasivažinėjimui asfaltu pakaks ir viengubu ratlankių. Visais kitais atvejai ratlankiai turi būt tik dvigubi arba daugiasieniai.

Pigios nekasetinės įvorės, neapsaugotos nuo purvo gerai nesisuks ir ilgai netarnaus. Neužilgo teks jas keisti, o tai padaryt irgi ne pats mažiausias darbas. Vienintelė paguoda, kad įvorė akimirksniu nesugenda taip, kad visiškai nebeįmanoma važiuoti. Pirmiausiai atsiranda klibėjimas, pašaliniai garsai. Tai reiškia, kad dar yra galimybių sėkmingai parvažiuoti namo. Pigus gamintojai labai taupo naudodami pačias paprasčiausias įvores. Dvigubas ratlankis ir pigi įvorė naujokui sudaro tvirtumo įvaizdį, bet reikia žinoti, kad įvorė negali būti silpnesnė už ratlankį . Dvigubo ratlankio ir nekasetinės įvorės suderinamumas negalimas-byrės įvorė. Kasetinės įvorės, jau ir rimtai susidėvėjusios dar gali išlaikyti ne viena šimta kilometrų. Įvores ir ratlankius jungia stipinai. Pigus stipinai greit surūdija, o sriegio netikslumai neleidžia gerai ištiesinti rato. Paprasti cinkuoti stipinai bijo drėgmės ir druskų. Stipinų byrėjimas-nemalonus gedimas, ypač užpakalinio rato dešiniosios pusės, kada tenka nuiminėti žvaigždes.

Toliau – šarvas, tai tas vamzdelis, į kurį veriami visi trosai. Žinomi gamintojai supranta jų svarbą, pavarų ir stabdžių tikslumui, ir netaupo jų sąskaita. Prastą pavarų veikimą didžia dalimi sąlygoja ne komponentai, bet šarvai ir trosai, kuriuos pakeisti taip pat nemažas darbas ir išlaidos.

Dar nemažai butų svarbus centrinis myniklio velenas. Tai vieta, kur bene didžiausias perdavimo sistemos krūvis. Nemalonu, kai jis greit sugenda. Nors tai jau antraeilis pagal svarbą komponentas.

Taigi tapo aišku, kad jau turime dviratį su neblogu rėmu –šake, gerais ratlankiais, geromis įvorėmis, gerais šarvais ir trosais. Kas toliau? Toliau viskas labai paprasta. Galima drąsiai taupyti perjungimo sistemų, grandinės, pedalų sąskaita, tai mažai įtakoja dviračio riedėjimą ir kainą, jų tarnavimo laikas nėra ilgas, o ir pakeisti šiuos komponentus kelių minučių reikalas, lyginant su įvorės keitimu.

Ir pagaliau galima atkreipti dėmesį į balnelį ir padangas, nėr nieko paprasčiau, kaip vieną ir kitą pakeisti…tiesa tai galima padaryt iš karto parduotuvėje. Jei jūs dar neapsisprendėte, kokiomis trasomis važinėsite-rinkitės universalias padangas, po kiek laiko nusipirksite naujas, tinkančias jūsų stiliui.

Dėl balno, nieks neduos jokiu garantijų: kol nepavažinėsite dorai nesuprasite, tinka ar netinka vieno ar kito tipo balnas.

Ir paskutinis pastebėjimas, kad dviratis  ne burokai ar agurkai, ir nepardavinėjamas turguose, prekybos centruose, maisto prekių parduotuvėse.

Pati pagrindinė, dažniausia pasitaikanti, pirkimo klaida- tai  prasimanymas, kad galima nusipirkti paprastą patikimą dviratį už labai mažą kainą.

Daugiau informacijos rasite čia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *